עולם תעופה חדש עם האמירויות

ההסכם המתגבש בין איחוד האמירויות הערביות לישראל יאפשר הקלה משמעותית לישראלים המעוניינים להגיע ולטייל במזרח. יעדים כמו הודו ותאילנד יתקצרו כשלא יהיה עוד צורך בקונקשן בכיוון ההפוך עם מחירים בהתאם.

הצהרת נתניהו כי במסגרת נרמול היחסים עם האמירויות יתאפשרו טיסות בין המדינות מעל המרחב האווירי של סעודיה, אמורות אותן טיסות לאפשר לישראלים לטוס למזרח בקונקשן נוח וזול יותר. שתי חברות התעופה של האמירויות – "אימירייטס" בדובאי ו"איתיחאד" באבו דאבי מפעילות עשרות טיסות ליעדים במזרח, בין אם להודו, תאילנד, קמבודיה, סין, אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה ועוד.

בטרם החל משבר הקורונה טסו ישראלים למזרח הרחוק באמצעות חברות תעופה מהנסיכויות כשהם מוסיפים תחנת ביניים נוספת שברוב המקרים הייתה אינסטנבול. הקו הישיר שאמור להיפתח בין ישראל לאמירויות יאפשר הגעה לאחד מנמלי התעופה באמירויות בתוך שלוש שעות בלבד ומשם להמשיך מזרחה.

שתי חברות התעופה של האמירויות הן מחברות התעופה הבולטות כיום בעולם. לצד שני אלו קיימות אף שתי חברות תעופה לואו קוסט של האיחוד – "פליי דובאי" ו"אייר ערביה" שמציאות במסגרתן מחירים אטרקטיביים לטיסות למזרח.

נמל התעופה הבינלאומי בדובאי נחשב לאחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם ובו הטרמינל הגדול בעולם. ב-2017 חלפו בשדה התעופה יותר מ-77 מיליון נוסעים.

נכון להיום קשה כמובן לערוך השוואת מחירים. בנוסף, חשוב להזכיר כי בתקופת הקורונה טרם חידשו חברות התעופה הזרות את פעילותן בישראל בטיסות לאסיה, כשגם "אל על" מקורקעת עדיין והיא ממתינה מספר חודשים להלוואה בערבות מדינה וגם לתפנית חיובית בסכסוך בין ההנהלה לטייסים בה.

מה שכן ניתן לבחון כעת הם את מחירי הטיסות למזרח כשירדן מהווה יעד ביניים. נכון להיום אלו המחירים הקיימים בטיסות מזרחה דרך ירדן:

  • טיסה מעמאן לבנקוק עם "איתיחאד" בתחילת אוקטובר במחיר של 470 דולרים עם עצירת ביניים של שלוש שעות באבו דאבי. עם "אמירייטס" תעלה הטיסה 480 דולרים עם עצירת ביניים של חמש שעות בדובאי.
  • טיסה מעמאן לדלהי עם "איתיחאד" באמצע ספטמבר במחיר של 361 דולרים עם עצירת ביניים של שלוש שעות באבו דאבי. עם "אמירייטס תעלה הטיסה 368 דולרים עם עצירת ביניים של חמש שעות בדובאי. טיסה עם חברת הלואו קוסט "אייר ערביה" תעלה 220 דולרים עם עצירה של שלוש שעות בשארג'ה.

להודו ניתן למצוא טיסות נוחות יותר. ניתן לטוס באמצעות "אייר אינדיה" מעל סעודיה או באמצעות "אל על" למומבאי. חשוב כמובן לציין ששתי החברות טרם חידשו את פעילות הטיסות. בכל הנוגע להודו חשו הטייסים מישראל שנעשה להם עוול כשחברת התעופה "אייר אינדיה" זכתה באישור חריג לטוס לישראל מעל המרחב האווירי של סעודיה, בעוד הם נאלצים לעשות הדרך לישראל דרך המרחב האווירי מעל הים האדום, מפרץ עדן והים הערבי, מה שמאריך את הטיסה מהודו כמעט בעוד שעתיים.

קיימות טיסות קונקשן זולות יותר, אך היתרון היחסי של חברות התעופה של האמירויות הוא זמן הטיסה הקצר להודו.

במקביל לנרמול היחסים, החלו חברות התעופה בישראל להיערך גם הן בכל הנוגע לטיסות וחבילות נופש לחצי האי הערבי. בכירים באותן חברות תמכו בהצהרת ראש הממשלה על כינונן של טיסות ישירות בין היעדים, כשהתעופה מעל סעודיה תכלול בתוכה כמובן גם את מטוסי חברות התעופה מישראל.

בשיתוף

שירותי הגירה מתקדמים

דילוג לתוכן