ברוכים הבאים לעיר החכמה

המושג "עיר חכמה", נשמע לנו כמדע בדיוני ומושג השייך לעתיד. אולם, בדובאי כבר עובדים במלוא המרץ על הפיכת הנסיכות, ל"עיר חכמה".

מהי "עיר חכמה"?

"עיר חכמה", מתבטאת בטכנולוגיות חכמות, ההופכות את חיי תושבי העיר לטובים יותר.

הטכנולוגיות, מתפרסות על פני תחומים שונים בחיים.

 אחד מהדוגמאות לכך, הוא שבעיר חכמה ממיינים את הפסולת העירונית, מבלי שהתושבים יצטרכו למיין פסולת.

 את הפחים משנעים לאתר האיסוף המרכזי, ושם מתבצע מיון הפסולת.

הכירו את השוטרים הרובוטים של דובאי!

אחד מהחידושים בדובאי שיכול להפוך כל עיר לעיר שמחה, הוא "השוטרים הרובוטים". שליט דובאי  מתחיל בתהליך בו יחליפו את השוטרים האנושיים- שוטרים רובוטים, הפועלים לפי "בינה מלאכותית".

מהי "בינה מלאכותית"?

אנו מכירים בעיקר את הבינה האנושית. אולם, בינה מלאכותית, היא בינה ממוחשבת. מוח מלאכותי, המחשב ומעבד נתונים. עולם הבינה המלאכותית הולך ותופס תאוצה.  

עידן המכוניות החשמליות של דובאי.

בדובאי משתמשים יותר ויותר במכוניות חשמליות. אין ספק, שמכוניות אלו תורמות היטב לאיכות הסביבה. אך כיצד מטעינים את הרכבים החשמליים? בעיר חכמה, יש עמדות להטענת מכוניות אלו.

מדד האושר של דובאי.

דברים רבים, נתן השליט "מוחמד זאיד" לדובאי. אולם, לשליט חשוב שתושבי העיר יהיו מאושרים. ולכן, הוא רוצה למדוד את האושר של התושבים? כיצד מתבצעת המדידה בפועל?

עמדות השירות של דובאי.

דרך נוספת להפוך תושבים למאושרים, הוא לחסוך מהם זמן ובירוקרטיה. לכן, יוצבו עמדות שירות מיוחדות, אשר בהם יוכלו התושבים לבצע פעולות שונות, אשר נעשו עד כה על ידי פקידים במשרדי ממשלה. כמובן, בכל עת, יהיה ניתן להפיק סוגים שונים של דוחו"ת המתבססים על הנתונים שנאגרו בענן.

כך ממגרים את הפשע באמצעות ענן.

עיר מאושרת, היא עיר ללא פשע. כדי למגר את הפשע, משתמשים בדובאי במגוון הטכנולוגיות האפשריות. למעשה, ברחבי העיר מותקנות מצלמות נסתרות ואמצעי הקלטה. וכך, יודעים במשטרת דובאי על אירועים פליליים בזמן אמת. איתור הפושעים, הופכת למשימה קלה יותר באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות של העיר. התמונות של החשודים מאוכסנות בענן, ועוברות לכל הגורמים הרלוונטיים.

המשרד ל-"הפיכת דובאי לעיר חכמה".

על מנת לממש את החזון, הקים שליט דובאי משרד מיוחד. המשרד בוחן ובודק שיתופי פעולה עם טכנולוגיות מובילות. בנוסף, מארגן המשרד כנסים וימי עיון בנושא. המשרד בונה ומתכנן תכנית עבודה מסודרת, שתהפוך את דובאי לעיר חכמה ומאושרת.

רוצים ללמוד כיצד לבנות עיר חכמה?

בדובאי, לא רק בונים עיר חכמה, אלא מלמדים כיצד לבנות עיר חכמה. ולכן, מפתחים באונברסיטאות של דובאי, תוכניות לימודים המעניקים תארים ותעודות בתחום "עיר חכמה".

מדובאי תצא הבשורה של "ערים חכמות".

הנסיכות דובאי, צברה ניסיון רב בעולם הקדמה. לכן, לצד הפעולות להפוך את דובאי ל"עיר חכמה", מסייעת דובאי למדינות נוספות לפתח "ערים חכמות". אולם, השאיפה של דובאי, היא להיות העיר החכמה מספר 1.

בשיתוף

שירותי הגירה מתקדמים

דילוג לתוכן