כיצד מכבים אש בדובאי? מרחפים באוויר!

חשבתם פעם על אפשרות לכבות אש על ידי ריחוף באוויר? לכאורה, זה נשמע אפשרות של מדע בדיוני. אך, בדובאי הכל אפשרי.

מדוע מומלץ יותר לכבות אש בריחוף?

לפני שנסקור את הטכנולוגיה החדשה הנוספת של דובאי, נבין מה היתרון של כיבוי אש על ידי ריחוף באוויר. לוחמי האש, מסתכנים כאשר הם עומדים על הקרקע. וזכור האסון בישראל בחנוכה תשע"א, בו נספו 30 לוחמי אש שנסעו באוטובוס לכבות שריפה ביער הכרמל. כאשר לוחם האש מרחף באוויר, הוא מוגן יותר מפני הלהבות המתפשטות על הקרקע.

כאשר לוחם האש מצוי באוויר, הוא יכול לכוון יותר טוב את הצינור. אין ספק, שטכנולוגיה זו, מאפשרת ללוחמים להגיע לקומות גבוהות יותר בגורדי השחקים.

כיצד מתבצע הריחוף בפועל?

היתרון של נסיכות דובאי, שאפשר להגיע ממקום למקום דרך הים. וכך, שטים להם לוחמי האש בסירות מיוחדות. כאשר מגיעים הלוחמים לנקודה הרצויה, הם מתרוממים מהסירה באוויר, ומרחפים בשטח, ומתחילים להתיז מים על השריפה.

כיצד הלוחמים מרחפים? מנגנון הריחוף, נמצא בתוך הציוד המיוחד. אולם, המנוע של המנגנון, מופעל מהכוח של המים. וכך, הלוחמים אינם צריכים חיבור חשמלי בשטח. ולכן, תיקים אלו מתאימים מאוד לשימוש בשטח.

אפשר לשאוב את מי כיבוי השריפות ישירות מהים.

הטכנולוגיה החדשנית, מאפשרת ללוחמים לשאוב את מי הכיבוי ישירות ממי הים. אל התרמיל, מחובר צינור ארוך השואב מים הנכנסים אל הצינור, ומותזים על השריפה.

הפרויקט של התיקים המעופפים נמצא בהרצה.

הפרויקט של התיקים המעופפים נמצא בהרצה. כרגע, מתאמנים לוחמי האש שקיבלו את התיקים, כיצד להשתמש בתיק. בפועל, עדיין לא החלו באופן רשמי בהפעלת התיקים, אך השימוש הרשמי יתחיל בקרוב מאוד.

35 תיקים כאלו, רכשה דובאי מחברת "מרטין איירקראפט" מניו זילנד.

בשיתוף

שירותי הגירה מתקדמים

דילוג לתוכן